Infolinia w języku polskim!
+49 (0)1523 777 45 52
Skontaktuj się z nami!
+48 733 434422

Pasażerowie mają swoje prawa
Prawo Unii Europejskiej zapewnia pasażerom system ochrony we wszystkich środkach transportu, aby ułatwić i przyspieszyć mobilność wewnątrz UE oraz zachęcić do korzystania z transportu publicznego.


Prawo UE
Podstawa prawna Art. 91 ust. 1 i art. 100 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) opisuje zasady mające na celu ochronę pasażerów wszystkich środków transportu. 

Rozporządzenie o transporcie lotniczym (WE) nr 261/2004 i rozporządzenie (WE) nr 1107/2006 ustala następujące normy prawne dotyczące ubiegania się o odszkodowanie podróżnych w razie opóźnienia lotów:


 

Loty do 1500 km Loty 1500 - 3500 km Loty powyżej 3500 km
Opóźnienie
min. 2h
Zwrot 250,00€
Opóźnienie
min. 3h
Zwrot 400,00€
Opóźnienie
min. 4h
Zwrot 600,00€


Należy przy tym pamiętać, że
  • linia lotnicza nie może żądać żadnej dodatkowej opłaty, w przypadku gdy pasażer zostanie przeniesiony do wyższej klasy taryfowej; 
  • w przypadku przeniesienia pasażera do klasy niższej, linia lotnicza powinna zwrócić w terminie 7 dni:
    • 30% ceny biletu w przypadku lotów na trasach o długości do 1500 km,
    • 50% w przypadku tras o długości od 1 500 km do 3 500 km i lotów wewnątrz UE na trasach o długości powyżej 1500 km,
    • 75% w przypadku lotów na trasach o długości powyżej 3500 km;
  • gdy opóźnienie jest tak duże, że konieczny jest nocleg w hotelu, linie lotnicze powinny pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem;
  • linia lotnicza powinna zapewnić wyżywienie w przypadku dużego opóźnienia na lotnisku; 
  • o odszkodowanie można się ubiegać do 3 lat od opóźnionego lotu. Następnie sprawa ulega przedawnieniu.
 

Ubieganie się o odszkodowanie
W przypadku opóźnionego lotu można ubiegać się o odszkodowanie samemu lub zlecić tę czynność firmom, które za opłatą się tym zajmują. Na stronach internetowych linii lotniczych można znaleźć informacje w jaki sposób należy ubiegać się o odszkodowanie. Każda linia posiada własny regulamin, z którym zalecamy się zapoznać przed ubieganiem się o odszkodowanie.

‼️Uwaga‼️
Podstawowym filarem naszej firmy jest zadowolenie podróżnych, dlatego dla naszych klientów te usługi są całkowicie za darmo!

Masz pytania? Napisz do nas!

 

Źródło: www.europa.eu