Pasażerowie mają swoje prawa
Prawo Unii Europejskiej zapewnia pasażerom system ochrony we wszystkich środkach transportu, aby ułatwić i przyspieszyć mobilność wewnątrz UE oraz zachęcić do korzystania z transportu publicznego.
Prawo UE
Podstawa prawna Art. 91 ust. 1 i art. 100 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) opisuje zasady mające na celu ochronę pasażerów wszystkich środków transportu.
Rozporządzenie o transporcie lotniczym (WE) nr 261/2004 i rozporządzenie (WE) nr 1107/2006 ustala następujące normy prawne dotyczące ubiegania się o odszkodowanie podróżnych w razie opóźnienia lotów:
Loty do 1500 km | Loty 1500 - 3500 km | Loty powyżej 3500 km |
Opóźnienie
min. 2h Zwrot 250,00€
|
Opóźnienie
min. 3h Zwrot 400,00€
|
Opóźnienie
min. 4h Zwrot 600,00€
|
Ubieganie się o odszkodowanie
W przypadku opóźnionego lotu można ubiegać się o odszkodowanie samemu lub zlecić tę czynność firmom, które za opłatą się tym zajmują. Na stronach internetowych linii lotniczych można znaleźć informacje w jaki sposób należy ubiegać się o odszkodowanie. Każda linia posiada własny regulamin, z którym zalecamy się zapoznać przed ubieganiem się o odszkodowanie.
‼️Uwaga‼️
Podstawowym filarem naszej firmy jest zadowolenie podróżnych, dlatego dla naszych klientów te usługi są całkowicie za darmo!
Masz pytania? Napisz do nas!
Źródło: www.europa.eu